NC Ehitus | Asfalteerimine
15792
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15792,page-child,parent-pageid-15803,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.3,vc_responsive
 

Asfalteerimine

Asfalteerimisest

Asfalt on muidu looduslikult esinev aine, koosnedes peamiselt süsivesinikest ning on kas musta või pruuni värvi. Seda leidub peamiselt looduses nafta muundumise produktina ning raskem nafta koosnebki peamiselt asfaldist. See teadmine võib tavainimestele üllatusena tulla, sest kaldutakse arvama, et kõik on tehislik. Neid setteid või aineid, mis sisaldavad asfalti nimetatakse üldjuhul tõrvaliivadeks kuigi tõrv ja asfalt on täiesti erinevad asjad ja võivad teineteisele sarnaneda vaid värvuse, lõhna ning ka väga vähesel määral koostise poolest. Siiski on õigus ka nendel inimestel, kes väidavad et asfalt on täielikult inimtegevuse tagajärjel tekkinud või läbi inimeste käte sest tänapäeval saadakse suurem osa kasutatavast asfaldist naftatöötluse tagajärjel tekkinud jääkainetest.

Tänu Eesti tehnoloogiliste uuendustega kaasaskäimistele on meil levinud nii mobiilsed kui ka statsionaarsed asfalti tehased. Asfalti, mida laotatakse laiali nimetatakse sageli ka asfaltbetooniks. Mobiilsed asfaltbetooni tehased on väga head just raskesti ligipääsetavates kohtades või kohas, mis asub statsionaarsest tehasest liiga kaugel ning selle transportimine objektile muutuks ülemäära kulukaks.

Kasutus ja meetodid

Kasutades tänapäevast tehnoloogiat ning masinaparki, on hakatud Eestimaal ja muudes esimese maailma riikides kasutama asfalti kattematerjalina nii sõiduteedel, kõnniteedel, parkimisplatsidel, bussitaskutes, trammitee rööbaste vahel. Kõik teed valmistatakse üldjuhul järgides kõiki eeskirju ning vastavust standardile EVS 901-3.

Eestis kõige uudsemaks asfalteerimise meetodiks on hetkel sõiduteede kuumtaastamine erinevate tehnoloogiatega. Kuid siiski – olenemata tehnoloogiast või sellest, milliseid masinaid kasutatakse on oluline järgida hea asfalteerimise rusikareeglit: objektil peaksid teostuse ajal olema plusskraadid ning tehasest tee äärde jõudva asfaldi temperatuur ei tohiks olla langenud alla 150 kraadi. Just seetõttu on kaugel asuvatel objektidel hea mõte kasutada mobiilset asfalditehast. Kuna aga ilm pole sageli meie teha ega otsustada, on võimalik kasutada spetsiaalseid katlaid Bagela BA 7000 ja Bagela BA 4000, sest just need tagavad tööde korrektsuse ja kvaliteedi.

Küsi pakkumist!

Email (nõutav)

Teade

Kestvus

Kui aga ei suudeta otsustada kas paigaldada näiteks enda sissesõiduteele asfalt või kivikate, siis tasub mõelda sellele, kas sel teel sõidavad vahest ka raskemad masinad kui 3 tonni ning kuidas plaanitakse seda tulevikus erinevatel aastaaegadel hooldama hakata. Suure intensiivsuse ning hooldustasemega tee tuleb üldjuhul asfalteerides odavam kui katta see mõne kivikattega.

Peale kõige eelpool nimetatu on oluline teostada töid efektiivselt, paindlikult, kestvalt ja mis kõige tähtsam – ohutult, järgides sealjuures erinevaid norme ning kliendi nõudeid ja soove.